Pb&P Logo

м. Київ, вул. Велика Васильківська 72

Пошук
Меню
 

Євген Попко прокоментував законопроєкт №8381 «Про внесення змін до Закону України «Про оборонні закупівлі»

Law-firm "Popko Brothers & Partners" > Новини  > Євген Попко прокоментував законопроєкт №8381 «Про внесення змін до Закону України «Про оборонні закупівлі»

Євген Попко прокоментував законопроєкт №8381 «Про внесення змін до Закону України «Про оборонні закупівлі»

Євген Попко прокоментував законопроєкт №8381 «Про внесення змін до Закону України «Про оборонні закупівлі».

Ухвалений в першому читанні законопроєкт №8381 про внесення змін до ЗУ «Про оборонні закупівлі» – це рішення, яке можна було і варто було ухвалити “ще вчора” або, якщо конкретніше, ще на початку повномасштабної війни.

Поясненням, чому його ухвалюють саме зараз, можливо, є те, що раніше не було “тригерів” у вигляді підвищеної уваги до оборонних закупівель. Країна перебувала в умовах невизначеності та невпевненості в завтрашньому дні, а крім цього ще й не було гучних і водночас дуже зрозумілих прикладів, як продукти по ціні в 2-3 рази вищій, ніж у супермаркетах.

Законопроєкт №8381 не можна назвати глобальним – порівняльна таблиця до нього складає всього 6 сторінок, і основними змінами, які можна в ній побачити, є:

– виключення положень про “спрощений відбір без застосування електронної системи закупівель”;

– впровадження принципів здійснення оборонних закупівель в умовах воєнного стану (відкритість та прозорість, конкурентність, ефективність використання коштів тощо);

– оприлюднення державними замовниками звітів про укладення договорів на закупівлю.

По суті, законопроєкт робить більш прозорим та підзвітним процес здійснення оборонних закупівель, і можна не очікувати від нього шкоди.

Бюджет України на 2023 рік передбачає, що майже 50% видатків припадають на безпеку та оборону. Крім цього, нещодавно Генсек НАТО зазначив, що Альянс вже надав Україні військової, фінансової та гуманітарної допомоги на $120 мільярдів.

Тому мова йде про дуже великі витрати на безпеку і оборону, які Україна здатна здійснювати лише завдяки підтримці іноземних партнерів.

За таких умов ухвалення законопроєкту, що робить оборонні закупівлі більш прозорими та підзвітними, є життєвою необхідністю – ми не можемо собі дозволити діяти інакше, оскільки можливі неефективні витрати та зловживання тубрують не лише українців, а й всіх міжнародних донорів.

При цьому не варто перейматися про “розкриття чутливої для оборони інформації” через ухвалення законопроєкту №8381, тому що він передбачає збереження відповідних таємниць, а всі учасники учасники таких чутливих процесів за майже рік повномасштабної війни вже навчилися охороняти цінну інформацію.